Kvalitetsledning är ett viktigt verktyg och arbetssätt för att säkerställa att er organisation arbetar utifrån era mål, visioner och riktlinjer. För att kunna arbeta med systematiska förbättringar och kvalitetsutveckling så är ett kvalitetsledningssystem ett hjälpmedel både strategiskt, taktiskt och operativt. För ledningen för att styra sin organisation i önskad riktning och för att tillsammans med medarbetarna skapa rätt arbetssätt och förutsättningar för att säkra kvaliteten och förståelsen för verksamhetens behov ut mot sina kunder.

För att säkerställa att er organisation håller tillräcklig kvalitet, utifrån de mål, visioner och riktlinjer som finns uppsatta hos er hjälper vi på Hederstedt Advisory med att identifiera och koppla era arbetssätt och pågående processer för att enklare navigera mot era målsättningar, att tillsätta rätt resurser där det behövs, utvärdera och att jobba systematiskt med förbättringar, genom att spåra, analysera och följa upp det vi identifierat på workshops som flaskhalsar och potentiella risker.

Vi genomför riskanalyser och tar fram konkreta aktiviteter och handlingsplaner för att minska suboptimering och ej önskvärda kostnader i form av: personalomkostnader, ökade ledtider, och minskad produktivitet och lönsamhet.

Utöver ovanstående erbjudanden arbetar vi med implementering av kvalitets- och ledningssystem, kvalitetsrevision samt uppföljning, framtagande av kvalitetsmodell, införande av kvalitetsmått och systematiskt kvalitetsarbete.

Vi tillämpar teoretiska och erfaret beprövade modeller: PDCA modellen, Toyota Lean, Hörnstensmodellen och Kata-modellen samt kvalitetsdiagram och flödesscheman för att påvisa orsak och verkan. Kontakta oss för att få veta mer.